Probiyotik Besinler Nelerdir?
21 Haziran 2024

Probiyotik Besinler Nelerdir?

Probiyotik besinler, doğal olarak faydalı bakteriler içeren gıdaların genel adıdır. İnsan vücudunda, fayda sağlayan ve zarar veren olmak üzere iki tür bakteri bulunur. Zarar veren bakteriler hastalıklara neden olduklarından istenmezken, probiyotik bakteriler vücudumuzda ve özellikle sindirim sistemimizde yaşayarak, vücudumuz için gerekli bazı besinlerin üretilmesini sağlar veya kolaylaştırır. Bağırsaklarımızda yer alan faydalı bakteriler, ilaç kullanımı, ishal, yüksek ateş, fazla miktarda alkol tüketimi gibi etkilerle zaman zaman azalabilir. Bu durumda probiyotik besinler, sindirim sistemimiz ve vücudumuz için ayrı bir önem kazanır.

Doğal olarak yediğimiz yemeklerde probiyotik bakteriler bulunabilir, ancak bazı besinlerde özellikle yüksek oranda probiyotik bakteriler bulunur.

  • İçilebilir (Sıvı) Probiyotik Besinler: Ayran, turşu suyu, kefir gibi içecekler, içeriklerinde bol miktarda probiyotik bakteri bulundururlar. Sindirim sistemi düzeni için bu ürünlerden düzenli tüketmek çok faydalıdır. Tüketilen sıvı probiyotik besinlerin pastörize edilmemiş olması gerekmektedir, çünkü pastörizasyon işlemi, besinlerin içerisindeki zararlı bakterilerin yanı sıra faydalı bakterilerin de ölmesine neden olur.
  • Yenilebilir (Katı) Probiyotik Besinler: Süzme peynir, yoğurt, zeytin, turşu gibi besinler doğal probiyotik besinlerdir. Özellikle yoğurt, içeriğindeki aktif probiyotik bakteriler sayesinde sindirim sisteminin daha verimli çalışmasını sağlayarak, vücuda alınan gıdalardan maksimum faydalanılmasını sağlar.

Probiyotik Besinlerin Yan Etkileri Nelerdir?

Probiyotik besinlerin en belirgin özelliği gaz oluşumuna sebep olmasıdır. Bu bakteriler, vücudumuz için gereken besinleri parçalarken atık madde olarak gaz üretirler. Bazen biriken bu gaz, şişkinlik ve karın ağrısı sorununa neden olabilir. Aşırı probiyotik bakteri alımı sonrası bağırsakların doğal florası bozulabilir, ancak bu geçici bir durumdur.

Probiyotik Besin Yetersizliği

Probiyotik bakteriler mide asidine karşı duyarlı olduklarından, bazen yiyeceklerle bağırsaklara kadar ulaşmayabilirler. Veya dizanteri gibi bağırsak florasının çok önemli hasar gördüğü hastalıklar sebebiyle bağırsaklarda probiyotik bakteri ihtiyacı doğabilir. Bu durumda, kişinin doktor tavsiyesi ile içinde probiyotik bakteriler bulunan kapsül içindeki gıda destek tabletlerinden kullanması gerekebilir. İçinde bulundukları kapsül sayesinde probiyotik bakteriler, mide asidinden zarar görmeden bağırsaklara kadar ulaşabilirler.

Probiyotik Besinlerin Faydaları

Probiyotik besinler, sindirim sağlığını iyileştirmenin yanı sıra, bağışıklık sistemini güçlendirme, bazı alerjilerin ve deri hastalıklarının tedavisine yardımcı olma, idrar yolu enfeksiyonlarını önleme gibi çeşitli sağlık faydaları sunar. Ayrıca, inflamatuar bağırsak hastalıkları ve irritabl bağırsak sendromu gibi kronik sindirim problemlerinin yönetiminde de önemli rol oynayabilirler.

Probiyotik Besinlerin Tüketim Önerileri

Probiyotik besinlerin düzenli olarak tüketilmesi, sindirim sağlığının korunması ve genel sağlığın iyileştirilmesi için önemlidir. Günlük diyetinize yoğurt, kefir, turşu, ve zeytin gibi besinleri ekleyerek probiyotik alımınızı artırabilirsiniz. Ayrıca, probiyotik takviyeler de doktor önerisi ile kullanılabilir.

Probiyotik Besinler Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Kalorisi Yüksek Besinler?

Kalorisi Yüksek Besinler?

Gdo Lu Besinler GDO'lu Ürünler

Gdo Lu Besinler GDO'lu Ürünler

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Mandalina Besin Değeri Nedir?

Mandalina Besin Değeri Nedir?

Zihin Açan Besinler Hangileridir?

Zihin Açan Besinler Hangileridir?

Palamut Besin Değeri Kaçtır?

Palamut Besin Değeri Kaçtır?

Kas Yapan Besinler Nelerdir?

Kas Yapan Besinler Nelerdir?

Süt Yapan Besinler Nelerdir?

Süt Yapan Besinler Nelerdir?

Güncel

Badem Besin Değerleri Nelerdir?

Badem Besin Değerleri Nelerdir?

Doğal Besinler Nelerdir?

Doğal Besinler Nelerdir?

Kaşar Peyniri Besin Değeri

Kaşar Peyniri Besin Değeri

B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

B Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Bulgur Pilavı Besin Değeri Nedir?

Bulgur Pilavı Besin Değeri Nedir?

Pastırma Besin Değeri Nedir?

Pastırma Besin Değeri Nedir?

Tavuk Eti Besin Değeri

Tavuk Eti Besin Değeri

Zayıflamaya Yardımcı Besinler?

Zayıflamaya Yardımcı Besinler?

Besin Döngüsü Ekolojide Beslenme Zinciri

Besin Döngüsü Ekolojide Beslenme Zinciri

Kepek Ekmeği Besin Değeri?

Kepek Ekmeği Besin Değeri?

Nohut Besin Değeri Nedir ve Kaç Olmalıdır?

Nohut Besin Değeri Nedir ve Kaç Olmalıdır?

Kestane Besin Değeri Nedir?

Kestane Besin Değeri Nedir?

Besin Grupları Nelerdir?

Besin Grupları Nelerdir?

Ciğer Besin Değeri Nedir?

Ciğer Besin Değeri Nedir?

Folik Asit İçeren Besinler Nelerdir?

Folik Asit İçeren Besinler Nelerdir?

1 Avuç Kuru Üzüm Besin Değeri

1 Avuç Kuru Üzüm Besin Değeri

Besin Destekleri Nedir?

Besin Destekleri Nedir?

Kabızlığa İyi Gelen Besinler Nelerdir?

Kabızlığa İyi Gelen Besinler Nelerdir?

Mercimek Besin Değeri Nedir ve Kaç Olmalıdır?

Mercimek Besin Değeri Nedir ve Kaç Olmalıdır?

Fındık Besin Değeri Nedir?

Fındık Besin Değeri Nedir?

Çökelek Besin Değeri

Çökelek Besin Değeri

Erkeklerde Afrodizyak Etkili Besinler

Erkeklerde Afrodizyak Etkili Besinler