Serotonin İçeren Besinler Nelerdir?
15 Mayıs 2024

Serotonin İçeren Besinler Nelerdir?

Serotonin İçeren Besinler, Serotonin adlı kimyasal, beynin bir bölgesinden diğer bir bölgesine gönderilen sinyalleri taşıyan bir nörotransmitterdir. Serotonin seviyesinde ortaya çıkan değişiklikler ve azalmalar, öğrenme, ruh hali ve damar sağlığı öncelikli olmak üzere anksiyete, migren, mide bulantısı-kusma ve iştah kaybı gibi rahatsızlıkların oluşmasına neden olmaktadır. Serotonin seviyesini yükseltici etkiye sahip olan birçok ilaç ve antidepresan bulunmaktadır. Ancak serotonin salgısındaki yetersizlik ilaç kullanımını gerektirecek kadar aşırı değilse serotonin içeren besinler tüketerek serotonin seviyesini yükseltmek mümkün olacaktır.


Serotonin içeren besinleri“mutluluk verici”, “enerji veren” yiyecekler olarak isimlendirmek pek yanlık sayılmaz. Çünkü serotonin salgısındaki eksiklik mutsuzluk, yorgunluk, uykusuzluk olarak kendini göstermektedir. Serotonin eksikliğinde görülen belirtiler depresyon belirtileri ile kesiştiğinden dolayı, eksikliğin ilerlemesi durumunda depresyona dönüşme ihtimali bulunmaktadır. Bu nedenle eksikliğin giderilmesi gerekmektedir.

Tahıllar: Kompleks B vitaminleri içeriği açısından zengin olan esmer pirinç, buğday tohumu, maya özü, kepekli tahıllar gibi besinler serotonin salgılamaya yardımcı olan besinler arasındadır. Güne başladığınız sırada yiyeceğiniz yulaf ezmesi, tam tahıllı gevrek, tam tahıllı ekmek enerji seviyenizi yükseltmeye yardımcı olacaktır.

Et: Somon, sardalya, ton balıkları dol bir aminoasittir serotonin salgılamasında kullanılan triptofan için mükemmel bir kaynak durumundadır. Aynı şekilde tavuk ve hindi gibi kümes hayvanları, kuzu ve sığır eti de aminoasit bakımından zengin olmakla birlikte serotonin içeren besinler arasında sayılabilmektedir.

Kuruyemiş ve Tohumlar: Ceviz, serotonin içeren besinler arasında yer almaktadır. Keten tohumu, kabak çekirdeği, ay çekirdeği, yer fıstığı, susam, badem ve kaju gibi kuruyemiş ve tohumlar da serotonin üretimini arttıran diğer besinler arasındadır.

Yağlar: Balık yağı, keten tohumu yağı, ceviz yağı, üzüm çekireği, aspir, ayçiçeği, buğray tohumu yağı, kanola yağı gibi doğal yağların içeriğinde bulunan omega-3 ve omega-6 esansiyel yağ asitlerini serotonin salgısını arttırdığı bilinmektedir.

Süt Ürünleri: Et ürünlerine oranla daha az olmakla birlikte serotonin salgılamasında kullanılan triptofan içeren süt ve süt ürünleri serotonin seviyesini arttıran ürünlerdir. Ayrıca esansiyel yağ asitleri açısından zengin olan yumurta (Özellikle yumurtanın akı) serotonin içeren besinler arasında ilk sıralarda yer almaktadır.

Meyveler: Kivi, muz, ananas, mango, greyfurt, erik, kavun serotonin içeren besinler arasındadır.

Sebzeler: Mısır, karnabahar, ıspanak, brokoli gibi yeşil yapraklı sebzeler serotonin arttırıcı sebzeler olarak bilinmektedir.

Bakliyat ve Fasulye: Mercimek, nohut, pişmiş fasulye, bezelye, siyah fasulye ve bunlarda hazırlanan yemekler serotonin açısından zengin kaynaklardır. Ayrıca;
  • Bitter Çikolata
  • Çilek
  • Isırgan otu
  • İncir
  • Kiraz
  • Kuşburnu
  • Maydanoz
  • Patates
  • Soya
  • Tavuk
  • Tere
  • Yeşil çayda serotonin içeren besinler arasında sayılabilmektedir.

Serotonin İçeren Besinler Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Kepek Ekmeği Besin Değeri?

Kepek Ekmeği Besin Değeri?

Popüler İçerikler

Editörün Seçtiği

Besinlerin Emilimi

Besinlerin Emilimi

Fasulye Besin Değeri?

Fasulye Besin Değeri?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Besin Öğeleri Nelerdir?

Besin Öğeleri Nelerdir?

Bebeklerde Besin Alerjisi Belirtileri ve Tedavisi

Bebeklerde Besin Alerjisi Belirtileri ve Tedavisi

1 Porsiyon Çiğ Köfte Besin Değeri

1 Porsiyon Çiğ Köfte Besin Değeri

Portakal Besin Değeri 100 Gram Portakalın Besin Değeri

Portakal Besin Değeri 100 Gram Portakalın Besin Değeri

Nohut Besin Değeri Nedir ve Kaç Olmalıdır?

Nohut Besin Değeri Nedir ve Kaç Olmalıdır?

Ceviz Besin Değeri Nedir?

Ceviz Besin Değeri Nedir?

Dana Eti Besin Değeri

Dana Eti Besin Değeri

Protein İçeren Besinler Nelerdir?

Protein İçeren Besinler Nelerdir?

Besinlerdeki Asitler Nelerdir?

Besinlerdeki Asitler Nelerdir?

Lifli Besinler Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Lifli Besinler Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Kan Yapan Besinler Nelerdir?

Kan Yapan Besinler Nelerdir?

B3 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

B3 Vitamini Hangi Besinlerde Bulunur?

Mandalina Besin Değeri Nedir?

Mandalina Besin Değeri Nedir?

Bağışıklığı Güçlendiren Besinler?

Bağışıklığı Güçlendiren Besinler?

Peynir Besin Değeri Kaçdır?

Peynir Besin Değeri Kaçdır?

Kemikleri Güçlendiren Besinler

Kemikleri Güçlendiren Besinler

Kaşar Peyniri Besin Değeri

Kaşar Peyniri Besin Değeri

Kuru Fasulye Besin Değeri?

Kuru Fasulye Besin Değeri?

Zeytin Besin Değeri Nedir?

Zeytin Besin Değeri Nedir?

Çikolata Besin Değerleri

Çikolata Besin Değerleri

Taze Fasulye Besin Değeri?

Taze Fasulye Besin Değeri?

Anne Karnında Bebeğe Kilo Aldıran Besinler

Anne Karnında Bebeğe Kilo Aldıran Besinler

Besin Piramidi Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Besin Piramidi Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Palamut Besin Değeri Kaçtır?

Palamut Besin Değeri Kaçtır?

Besin Kirliliği Nedenleri?

Besin Kirliliği Nedenleri?

Hayvansal Besinler Nelerdir?

Hayvansal Besinler Nelerdir?

Kuru İncir Besin Değerleri?

Kuru İncir Besin Değerleri?

Mercimek Çorbası Besin Değeri

Mercimek Çorbası Besin Değeri

Gaz Giderici Besinler

Gaz Giderici Besinler

1 Avuç Kuru Üzüm Besin Değeri

1 Avuç Kuru Üzüm Besin Değeri

Anne Sütünü Artıran Besinler?

Anne Sütünü Artıran Besinler?

Probiyotik Besinler Nelerdir?

Probiyotik Besinler Nelerdir?