Tok Tutan Besinler Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?
24 Haziran 2024

Tok Tutan Besinler Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Tok Tutan Besinler

Özellikle diyet yapanlar için tok tutan besinler büyük önem taşır. Hem kalorisi düşük hem de uzun süre tok tutan besinler, sağlıklı bir şekilde kilo vermeye yardımcı olur. Bu besinler, aç kalmadan diyete sadık kalmanızı sağlar ve günlük almanız gereken kalori ihtiyacınızı dengeler. Ancak, tok tutan besinlerin içerisine tuz, şeker ve yağ gibi zararlı gıdalar eklemeniz bu besinlerin değerini yok eder. Bu nedenle diyet yapanların bu duruma dikkat etmesi gerekir. Kilo vermek ve diyet yapmak için aç kalmak doğru bir yöntem değildir. Günlük almanız gereken vitamin, mineral, karbonhidrat ve proteini almadığınız sürece sağlıklı bir diyet yapmış olmazsınız. Bu nedenle sizi uzun süre tok tutan, lif oranı yüksek ve kalorisi düşük olan besinlerle kilo vermeniz tavsiye edilir.

Tok Tutan Besinler

Elma

Elma, uzun süre tok tutan ve vitamin-mineral bakımından zengin bir meyvedir. Lif bakımından da oldukça zengin olan elma, beyne tokluk sinyalleri gönderir ve düşük kalorili olduğu için kilo vermenize yardımcı olur. Aynı zamanda kan glikoz seviyesini düzenleyerek egzersiz sırasında kaybettiğiniz enerjiyi geri kazandırır. Bu nedenle elmanın enerji verdiği düşünülmektedir.

Yeşil Yapraklı Sebzeler

Marul, salatalık, kereviz, lahana gibi yeşil yapraklı sebzeler, sindirimi kolaylaştırarak uzun süre tok kalmanızı sağlar. Bu sebzeler sindirimi yavaşlattıkları için midenizi uzun süre dolu hissettirirler. Özellikle kilo vermek isteyenler, yemeklerden önce bir büyük kase az kalorili salata tüketebilir. Kalorisi yüksek olan salata sosları yerine limon ya da sirke kullanarak salatanın kalorisini artırmadan tüketebilirsiniz.

Yulaf Ezmesi

Besin değeri yüksek ve glisemik indeksi düşük olan yulaf ezmesi, açlık hormonu ghrelini baskılar. Bu nedenle yulaf ezmesi, uzun süre tokluk hissi vererek acıkmanızı engeller. İçerdiği karbonhidratlar sayesinde yulaf ezmesi, vücut tarafından daha uzun sürede yakılır ve diğer öğüne kadar enerji sağlar.

Yeşil Çay

Yeşil çay, gün içinde hızlı bir şekilde kalori yakmanızı sağlar ve aynı zamanda iyi bir antioksidan içerir. Metabolizmayı hızlandırarak öğün aralarında içtiğiniz bir fincan yeşil çay açlık hissini bastırır ve gün boyu tokluk hissi verir. Ayrıca hızlı kilo vermenize de yardımcı olur.

Protein

Vücuda sadece karbonhidrat yüklemek, vücutta enerji depolanmasına ve yağ kütlesinin artmasına neden olabilir. Bu nedenle protein, karbonhidratların emilme hızını yavaşlatarak daha dengeli bir enerji sağlar. Yağsız et, tavuk eti, balık eti, deniz ürünleri ve yumurta gibi protein açısından zengin besinler, uzun süre tok tutarak açlık hissini bastırır. Ayrıca gün içinde gerekli olan enerjiyi sağlayarak bitkin düşmenizi engeller.

Tok Tutan Besinler Yorumları

soru

Cemre

28 Mayıs 2024 Salı

Merhaba benim metabolizma çok hızlı çalışıyor.Ne kadar yemek yesem de kısa süre de acıkıyorum.Acaba beslenme alışkanlığımı mı değiştirmeliyim.Bu nedenle tok tutan besinler nelerdir.Bana bu konuda bilgi verirmisiniz?

Cevap yaz
cevap

Admin

28 Mayıs 2024 Salı

Merhaba, hızlı çalışan metabolizmanızın etkilerini dengelemek için tok tutan besinleri tercih edebilirsiniz. Protein ağırlıklı gıdalar (yumurta, yoğurt, tavuk, balık gibi), lifli yiyecekler (sebzeler, meyveler, tam tahıllar), ve sağlıklı yağlar (avokado, ceviz, badem) tok kalmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, sık sık ama küçük porsiyonlarla beslenmek de kan şekerinizi dengede tutarak uzun süre tok kalmanıza yardımcı olabilir. Beslenme alışkanlıklarınızı gözden geçirip daha dengeli bir diyet uygulamak iyi bir fikir olabilir. Bir beslenme uzmanından destek almak da faydalı olacaktır.

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Fındık Besin Değeri Nedir?

Fındık Besin Değeri Nedir?

Çikolata Besin Değerleri

Çikolata Besin Değerleri

Popüler İçerikler

İlginizi Çekebilir

Gaz Giderici Besinler

Gaz Giderici Besinler

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Kırmızı Et Besin Değeri

Kırmızı Et Besin Değeri

Balık Besin Değerleri Nedir?

Balık Besin Değerleri Nedir?

Cinsel Gücü Artıran Besinler?

Cinsel Gücü Artıran Besinler?

Besin Kalorileri Nelerdir?

Besin Kalorileri Nelerdir?

Besinlerdeki Asitler Nelerdir?

Besinlerdeki Asitler Nelerdir?

Güncel

Tavuk Göğsü Besin Değerleri

Tavuk Göğsü Besin Değerleri

Güncel

Zeytin Besin Değeri Nedir?

Zeytin Besin Değeri Nedir?

Bebeklerde Besin Alerjisi Belirtileri ve Tedavisi

Bebeklerde Besin Alerjisi Belirtileri ve Tedavisi

Göze İyi Gelen Besinler

Göze İyi Gelen Besinler

Fıstık Besin Değeri

Fıstık Besin Değeri

Kuruyemiş Besin Değerleri?

Kuruyemiş Besin Değerleri?

Kansere İyi Gelen Besinler?

Kansere İyi Gelen Besinler?

Mineraller Hangi Besinlerde Bulunur?

Mineraller Hangi Besinlerde Bulunur?

Pilav Besin Değeri

Pilav Besin Değeri

Leptin Hormonu İçeren Besinler Nelerdir?

Leptin Hormonu İçeren Besinler Nelerdir?

Palamut Besin Değeri Kaçtır?

Palamut Besin Değeri Kaçtır?

Keratin Hangi Besinlerde Bulunur?

Keratin Hangi Besinlerde Bulunur?

İçeriğine Göre Süt Besin Değeri

İçeriğine Göre Süt Besin Değeri

Besinlerin Karbonhidrat Değerleri?

Besinlerin Karbonhidrat Değerleri?

Bal Besin Değerleri Nelerdir?

Bal Besin Değerleri Nelerdir?

Düzenleyici Besinler Nelerdir?

Düzenleyici Besinler Nelerdir?

Besin Zehirlenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Besin Zehirlenmesi Belirtileri ve Tedavisi

Hurma Besin Değeri Kaçtır?

Hurma Besin Değeri Kaçtır?

Cinsel Güç Artırıcı Besinler Nelerdir?

Cinsel Güç Artırıcı Besinler Nelerdir?

Ceviz Besin Değeri Nedir?

Ceviz Besin Değeri Nedir?

Zayıflamaya Yardımcı Besinler?

Zayıflamaya Yardımcı Besinler?

Besin Maddeleri Nelerdir?

Besin Maddeleri Nelerdir?

Gluten İçeren Besinler Nelerdir?

Gluten İçeren Besinler Nelerdir?